Firma se zabývá výhradně výrobou a prodejem produktů sloužících k doplňování tekutin při sportovních aktivitách (rezervoáry s příslušenstvím, lahve, batohy uzpůsobené k použití rezervoáru). Nápad na hlavní produkt firmy Camelbak vznikl v roce 1988, kdy jel cyklista Michael Eidson závod na 100 mil po silnici v letním žáru. Voda byla nezbytně nutná pro zvládnutí závodu a na trase bylo jen málo míst, kde doplnit vodu do láhve. Rozhodl se naplnit vodou objemnější vak, který si k sobě upevnil, a zastrčil do něj trubičku, díky níž mohl po dobu závodu doplňovat důležité tekutiny. Po pár závodech začala být mezi cyklisty po pitných vacích velká poptávka… Úspěch značky a jejich pokrokových produktů byl jistě ovlivněn s nárůstem obliby horských kol. Cyklisté ocenili, že nemusí pouštět řídítka, když se potřebují napít a projíždějí zrovna technicky náročným terénem. Postupně si ale CamelBak zamilovali i další sportovci – běžci i běžci na lyžích, skialpinisté, horolezci či vysokohorští turisté.